söndag 8 november 2009

Lördag – söndag i Bergen, Norge.

Nu är det söndag kväll och konferensen är över. Jag har predikat i Evangeli Templet, Trosgnistans församling i Norge. Även den kände pastorn Åge Åleskär har medverkat. Han är en mycket humoristisk trosförkunnare. Han talade om Abrahams välsignelse. Vi är Abrahams barn och välsignelsen ligger i släkten fortsatte han. En del är bekymrade över släkt-förbannelse, men det tog Jesus hand om på korset. Nu flödar välsignelsen i släkten.
Åge har ett otroligt minne. Vi hade möte tillsammans på en konferens för kanske 15 år sedan i Telemark Norge. Och han citerade min predikan nästa ordagrant. Här predikade jag om Israel i ett möte och ikväll talade jag om att ”Gud kan vända det onda som vi utsätts för till något gott”. Några personer blev frälsta ikväll och många kom fram för förbön. –Jag fick tala för ett missionsoffer till ett ”Rehabiliterings center” för ungdomar som utsatts för övergrepp under kriget i Uganda. Jag ”brinner” för denna insatsen och vi fick in över 60.000 nok i ett möte (ca 70.000 sek) Underbart!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar