lördag 7 november 2009

Fred 6/11 Båttur Eilat men jag flyger till Norge

Dag 9 Fredag 6 november. Båttur Eilat
Gruppen är kvar i Eilat och idag väntar en 4 timmars kryssning på Röda Havet. Det är BBQ lunch, sol och bad på däck, bad i Röda Havet. Helt enkelt en mycket populär tur.
Men jag kunde inte vara med. Jag reste igår kväll till Tel Aviv och idag på morgonen ringde klockan kl 4 på morgonen, snabbt ut till flygplatsen och avresa kl 7. Jag var så trött på flyget att jag sov över maten både till Wien och sedan till Arlanda.
På Arlanda träffade jag läkaren Alf Nordmark som nu följt med mig till Bergen, Norge. Jag ska tala på en konferens tillsammans med Åge Åleskär. När jag kom in på hotellrummet stod en skokartong på sängen. Där fanns nya svarta finskor av märket Ecco. Jag hade mailat Kjell Halvorsen och frågat om jag kunde få låna ett par gamla svarta skor av honom, då jag glömt att packa med mina inför helgen. Men här står nya skor, jag tackar och bugar………… Har rest i ca 15 timmar så nu blir det skönt att sova.
På måndag är jag hemma igen. Halleluja!!!!!

1 kommentar:

  1. Hejsan Göran! Du är verkligen en kämpe och effektiv i ditt arbete.Herren är med dig verkligen.Ha det så gott,så syns vi på någon resa. mvh.Jari Oskarshamn

    SvaraRadera