onsdag 18 november 2009

Ja nu är jag åter i Israel.
Jag var ensam som reste via Vien igår. Det gick bra för alla andra resenärer som kom med Tjeck air, Turkish airlines, Etiopian Airlines m.m. Vi har en internationell grupp denna gång med 47 personer. Men mitt flyg hade problem och jag blev ombokad och kom fram sist av alla så jag fick ta mig på egen hand till vårt hotell vid Gennesarets sjö. Flygresan som nu gick via Frankfurt var ingen höjdare. Jag kom mitt bland en grupp på 80 judiska damer på flyget, och fick sitta mitt emellan två av dom. Jag gillar inte att sitta i mitten på om där stolsraderna. Oj vad dom pratade, stod i gångarna, de hade säkert roligt, de var från en stor bank och hade varit på gruppresa och jag blev inklämd där. Nå, ja, nu är jag framme och är tillsammans med min stora internationella familj i Trosgnistans mission. Vi har hälsat med kramar, omfamningar, ryggdunkningar. Det känns underbart.
Nu är vi alla här. Idag på förmiddagen har vi haft seminarium och på eftermiddagen hade vi en båttur på sjön Gennesaret. Det är så annorlunda att ha en grupp från Afrika, Indien m.m. För dom tycks det mig som det är ännu mera storslaget att komma till platserna, sätta sina fötter där kanske Jesus har gått en gång. Att fylla en liten flaska med vatten som bevis att man varit vid Jordan floden. När Natasja sedan sjön sången ”O store Gud” på engelska då bröt jublet ut. Jacob som höll en liten predikan, berättade att Johannes evangeliet berättar om 7 underverk. Det var kemiska under (vatten till vin), matematiska under (5 kornbröd och 2 fiskar multiplicerades och blev mat för tusentals hungriga), ett fysikaliskt under på sjön då då Petrus gick på Gennesarets sjö utan att sjunka. Jag berättar det jag vet och dela mitt hjärta med dom, det är många glada skratt och hallelujarop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar