torsdag 19 november 2009

Ännu en fantastisk dag. PÅ förmiddagen hade vi seminarium om Trosgnistans hjälparbete. Detta är en annorlunda resa med våra ledare som rep. ca 250 - 300.000 kristna i Trosgnistans växande systerkyrkor runt om i världen. På eftermiddagen besökte vi flera "Jesus" platser invid Gennesarets sjö. Alla mina vänner från Indien, Kenya, Ukraina samt naturligtivs Skandinavien går runt på dessa platser med denna oerhörda känsla, att de vandra där en gång Jesus vandrat. Fanuel från Kenya talade på en plats idag, han berättade så gripande hur hans hustru hjälpt honom med resan då hon fick lite pengar vid sitt Sverige besök i somras. Hon ville så gärna att hennes make som är pastor skulle få denna upplevelse. Och så ikväll fick jag ett fint mail från hans hustru. Normalt sett skulle jag aldrig publicera ett mail när jag bara är brevbärare, men denna gång gör jag det, så här skriver hon.
"Hallo Goran,how was the trip to the bible land? We are praying for you all.Please have you met Rev.Fanuel Nyambuoro! please tell him to bring to me a little soil from the land where my Lord and saviour walked.May God bless you. MARGARET "

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar