torsdag 15 april 2010

97 resan till Israel

Idag har vi avslutat vårt reseprogram i Israel och imorgon sitter vi i bussen upp till Tel AViv och flyger sedan hem. Vi hoppas att askmolnet har dragit bort så att vi kan landa på våra 3 flygplatser i Scandinavien.
Jag tror detta är min 97 resa till Israel och det är fortfarande så roligt att göra dessa resor och vilka grupper vi får ha med oss. En stor eloge till våra deltagare.
Några höjdpunkter på resan: Båtturen på sjön Gennesaret, Golanturen med vår guide Joen, Nasaret Village, Nattvardsgudstjänsten vid Golgata, Betesda då vi bad för sjuka, Guds kraft flödade genom vår grupp. Gudstjänsten om Jesu återkomst på Oljeberget. Massada och Döda Havet. Turen till Petra och 4 timmars kryssning idag på Röda Havet. Ja men Göran, kanske någon tänker, det verkar som det mesta var höjdpunkter. -Ja så är det faktiskt.
Några har sagt till mig på denna resa. "Vi har gjort en del resor tidigare runt om i världen, men dessa andra resor kommer inte i närheten av denna Israelresa". Ja, jag blev faktiskt förvånad själv när de sa så. Ok, då utmanar jag dig att följa med på en Israelresa, så får vi se vad du tycker.
Sedan har Leif och jag haft några kortare bibelstudier med gruppen här i Eilat. Det är underbart att studera Guds ord, det är mat för vår invärtes människa!!!

Idag grillade vi 3 olika typer av kött på båten, under vår 4 tim kryssning, många badade från båten, och några dök bland korallerna. SOlen strålade och det var en härlig avslutning på resan. Petra var också fantastiskt igår fast det hände ett missöde med bussen, men det fixade sig. - Det är alltid någon kändis man träffar där, nu var det stort pådrag med säkerhetspoliser därför att frun till Rysslands president var där. Jag fotograferade också henne där hon gick i sina vita kläder, jag tror hon trivdes med uppmärksamheten, fast p.s. jag tittar hellre på foton på min egen fru.....
Nu hoppas vi att det skall gå bra med flygresan hem imorgon.

1 kommentar:

  1. Tack alla som var med för en underbar resa till Israel, vi var en härlig grupp. Skönt att vi kom hem trots askmolnet.Det gick ju lika bra med buss. :-) Carina

    SvaraRadera